Stort intresse för större sponsorskap till välgörenhetscykellag
<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 21-12-2017

Stort intresse för större sponsorskap till välgörenhetscykellag

20 företag har hittills ingått platinasponsorskap med Team Rynkeby – God Morgon. Således överstiger Team Rynkeby - God Morgon redan antalet platinasponsor jämfört med hela förra säsongen.

Det är bra för Team Rynkeby Fonden som samlar in pengar till barn med kritiska sjukdomar.

Inte minst när man tittar på antalet företag som har ingått de stora sponsringarna - de så kallade platina-sponsringarna, där företag åtar sig att stödja Team Rynkeby – God Morgon`s insamling med minst 125 000 SEK.

Under de tre första månaderna under säsongen har inte mindre än 20 företag från hela Norden ingått ett Platinum-sponsorskap med Team Rynkeby – God Morgon, vilket bland annat ger företagslogotypen på cykelkläderna till sex av Team Rynkeby – God Morgon´s lokala lag.

"Det är mycket glädjande för projektet att så många företag går så helhjärtat in och stödjer arbetet vi gör för kritiskt sjuka barn. Det är stora summor som företagen lägger i Team Rynkeby – God Morgon`s arbete gör de förstås bara om de finner att de för valuta för pengarna. Först och främst gör pengarna en skillnad för de barn de är avsedda för men även att företagen associeras med de positiva värdena som Team Rynkeby – God Morgon står för, säger Carl Erik Dalbøge.

"Och så gör det förstås inget för företagen att de blir synliga för en mycket attraktiv målgrupp," fortsätter han.

Involverar anställda
Ett av de 20 företag som hittills har ingått ett Platinum-sponsorskap med Team Rynkeby – God Morgon är inkassoföretaget Alektum Group.

Alektum Group verkar på 16 europeiska marknader och det har därför varit mycket naturligt för företaget att använda Team Rynkeby - God Morgon projektet för att samla sina sex avdelningar i Sverige, Finland, Norge och Danmark för att hjälpa barn med kritiska sjukdomar, säger Hans Althin, Senior Vice President Sales and Marketing.

"Vi vill ge våra medarbetare möjlighet att delta i kampen mot barncancer. Och som platina-sponsor, där vi stöder sex lokala lag, kan vi bättre involvera våra anställda genom att föra dem samman med det lokala Team Rynkeby – God Morgon teamet, säger han.

"Med den här modellen hoppas vi bland annat att de anställda kommer så nära Team Rynkeby – God Morgon projektet att de också kan motiveras för att börja träna mer och leva mer hälsosamt. Jag hoppas att det kommer att bli lite konkurrens i detta mellan våra avdelningar, säger Hans Althin.

Långsiktigt perspektiv
Alektum Group har inte bara gjort ett Platinum-sponsorskap med Team Rynkeby – God Morgon för den här säsongen - företaget har också åtagit sig att stödja en liknande sponsring nästa säsong. Och det är en helt medveten sponsringsstrategi, säger Hans Althin.

"Vi är ett familjeföretag, och därför har vi alltid ett långsiktigt perspektiv - det gäller också vårt sponsringsarbete. Vi tror på partnerskap som man utvecklar tillsammans över tiden. Team Rynkeby - God Morgon projektet är nytt för oss, och vi är nya för Team Rynkeby – God morgon, och därför behöver vi lite tid att lära känna varandra. Därför har vi förpliktat oss för de kommande två åren, fortsätter han.

Aktivering av sponsringen
Sponsringen handlar dock inte uteslutande om välgörenhet. Som Senior Vice President för Försäljning och Marknadsföring har Hans Althin också förväntningar att bolagets sponsring för Team Rynkeby – God Morgon kommer att ha en positiv effekt på Alektum Groups varumärke.

"Alektum Group är fortfarande ett relativt okänt varumärke och därför hoppas vi att med denna sponsring kan vi visa upp våra avdelningar lokalt - bland annat när Team Rynkeby – God Morgon deltagarna blir medvetna om vem vi är, säger han.

"Just nu jobbar vi med att bilda ett projektteam med representanter från de sex avdelningarna som ska involveras i Team Rynkeby – God Morgon projektet, så att gruppen kan identifiera hur vi kan utnyttja vårt sponsorskap på bästa sätt. Den lokala förankringen i det här projektet är väldigt viktigt för oss, fortsätter Hans Althin.

Om du vill ingå ett sponsorskap med Team Rynkeby – God Morgon kan du läsa mer om dina alternativ här. Om ditt företag vill ha sin logotyp på Team Rynkeby – God Morgon´s cykelkläder, måste sponsoravtalet var ingått före 19 januari 2018.

Följande företag är Platinum-sponsorer för Team Rynkeby – God Morgon:

Tillbaka

Team Rynkeby News - Videoblogg

Häng med lagen bakom kulisserna på träningar, evenemang och följ med under Tour de Paris.

Se mer

Bli Barnsupporter

Bli barnsupporter och stöd Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. 

Ge ett bidrag

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram