206 företag på tröjorna i Sverige
<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 22-02-2014

206 företag på tröjorna i Sverige

206 svenska verksamheter har köpt sig en plats på tröjorna hos de sex olika Team Rynkeby lagen i Sverige. Det är det högst antalet guldsponsorer någonsin och Team Rynkeby vågar redan nu tro på nytt insamlingsrekord i Sverige.

Som ny i spetsen för Team Rynkeby Sverige insåg Paul Chronqvist-Svensson när han axlade ansvaret i höstas att det inte kommer att bli är lätt att leva upp till Team Rynkebys svenska insamlingsrekord från 2013

Hela 8,6 miljoner svenska kronor lyckades Team Rynkeby samla in under föregående år, vilket var mer än fyra gånger så mycket som 2012. Det hade därför inte varit ett nederlag att leverera ett mindre belopp i år om man samtidigt hade befäst det fundament som byggts upp i Team Rynkeby Sverige.

Men nu ett halvår senare har Paul Chronqvist-Svensson en mycket optimistisk inställning till årets insamling till Barncancerfonden.

- Vi har nått otroligt långt i Sverige de senaste sex månaderna. Vi har arbetat målinriktat med att implementera och stärka det fundament som har gett oss framgångar i projektet, och vi har skapat de rätta ramarna för Team Rynkebys fortsatta utveckling i Sverige. Vi har också arbetat hårt för att upprätta en samarbetskraft mellan Danmark och Sverige vilket stärker projektet i sin helhet och samtidigt har lagen gjort en fantastisk insats i sitt insamlingsarbete, säger Paul Chronqvist-Svensson.

206 guldsponsorer på tröjan
Det är det högsta antalet ”Guldsponsorer” i Sverige någonsin och det ger Paul Chronqvist-Svensson anledning att tro på att Team Rynkeby kan lyckas slå rekord igen.

- Det är svårt att vara pessimist när lagen gör ett så fantastiskt jobb med att skaffa sponsorer. Vi har till exempel ett nytt lag i Göteborg som har inte mindre än 34 guldsponsorer på sin tröja i år - det är helt otroligt bra, säger Paul Chronqvist-Svensson.

Han rosar de Svenska deltagarna för deras arbete.

- Deltagarna är hungriga och mycket motiverade på att ge järnet i sin kamp att intressera sponsorer att skänka pengar till vår kamp mot barncancern. De har också varit duktiga på att sprida budskapet om vår verksamhet och inte minst varför det är så viktigt att stötta kampen mot barncancern och samarbeta med Team Rynkeby, säger han och fortsätter:

- Många verksamheter kan spegla sig i Team Rynkebys budskap om att göra något gott för sig själv samtidigt som man gör något gott för andra. Team Rynkeby har tagit ett stort steg framåt i att bli ett känt och betrott varumärke i Sverige, som gör det lättare för oss att engagera potentiella sponsorer, säger Paul Chronqvist-Svensson.

Hur mycket pengar Team Rynkeby totalt kommer att samla in i Sverige vill country managern inte gissa sig till:

- Det kommer att vara en väl bevarad hemlighet tills vi lämnar över checken till Barncancerfonden i september, säger Paul Chronqvist-Svensson och ler.

Team Rynkeby fortsätter insamlingen till Barncancerfonden, ett av våra del event är ”Guldtian kust till kust” som kommer at äga rum den 9-11 maj, du kan bland annat stötta insamlingen här

Tour de Paris äger rum mellan den 4.-11 juli 2014 då lagen cyklar till Paris. Om du är intresserad av att vara med i ett lag 2015 kan du göra en intresseanmälan här.

 

Tillbaka

Team Rynkeby - God Morgon News

Häng med lagen bakom kulisserna på träningar, evenemang och följ med under Tour de Paris.

Se mer

Bli Barnsupporter

Bli barnsupporter och stöd Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. 

Ge ett bidrag

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram