<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 06-05-2021

God Morgon lanserar kampanj till förmån för Barncancerfonden & Barnhjärnfonden

”Barn bryr sig om mycket – de ska inte behöva bry sig om cancer”. Så lyder det viktiga huvudbudskapet som pryder en ny kampanj, som God Morgon precis har lanserat, för att skapa uppmärksamhet om Team Rynkeby – God Morgon.

God Morgon är stolt huvudsponsor till ett av Sveriges största välgörenhetscykelprojekt, Team Rynkeby – God Morgon där hundratals volontärer årligen samlar in pengar till Barncancerfonden och Barnhjärnfonden.

I 2020 samlade projektet in 37 miljoner kronor och blev ännu ett år Barncancerfondens största enskilda bidragsgivare.

Nu lanserar juice-varumärket en kampanj, som skal hylla de frivilligas arbete i Team Rynkeby – God Morgon och samtidigt skapa uppmärksamhet om insamlingsarbetet i projektet.

- Vi är extra stolta över att vara huvudsponsor till ett sådant fint CSR projekt som årligen samlar in miljonbelopp till sjuka barn och deras familjer. Barn och cancer hör inte ihop och vi slutar inte kämpa förrän varje barn får ett långt och friskt liv, säger Stina Haglund, Senior Brand Manager, God Morgon.

Sedan starten i Sverige 2011 har Team Rynkeby - God Morgon samlat in 195 miljoner kronor till Barncancerfonden och Barnhjärnfonden. I Sverige finns totalt 16 lag med hundratals volontärer som årligen cyklar för välgörenhet i Team Rynkeby – God Morgons gula tröjor och som genom små och stora initiativ samlar in miljonbelopp för alla barns framtid.

Mark Levengood frontar kampanjen
I en intervjufilm med Mark Levengood fångar Mark barnens samtal på ett fint, lekfullt och lyhört sätt. Samtalet rör sig mellan det banala och det allvarliga som tydligt kopplas an till huvudbudskapet, barn bryr sig om så mycket - de ska inte behöva bry sig om cancer.

- Vi hoppas att vår kampanj tillsammans med Mark och Team Rynkeby – God Morgon bidrar till att uppmärksamma det fina projektet och att människor vill vara med och bidra till insamlingen till Barncancerfonden & Barnhjärnfonden. I år ska vi slå rekord! säger Stina Haglund, Senior Brand Manager, God Morgon.

Ökar igenkänningsgraden för cykellaget
På Team Rynkeby - God Morgon är projektets svenska landschef, Paul Chronqvist Svensson, nöjd med att huvudsponsorn involverar välgörenhetscykelteamet i en stor kampanj.

- Det här är första gången Team Rynkeby - God Morgon lyfts in i en stor kampanj som God Morgon ligger bakom. Vi är mycket glada över resultatet som på bästa sätt betonar vikten av det arbete som görs i Team Rynkeby - God Morgon. Jag tror att kampanjen kan bidra till att öka vår medvetenhet i Sverige och förhoppningsvis få fler svenskar intresserade av projektet i framtiden, säger han.

Se filmen på Team Rynkeby – God Morgons Facebook-sida.

Tillbaka

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram