Team Rynkeby firar sin 20:e säsong med jubileumskläder
<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 31-08-2020

Team Rynkeby firar sin 20:e säsong med jubileumskläder

När Team Rynkeby genomför sin 20:e säsong kommer tusentals deltagare från tretton europeiska länder att vara förenade i en exklusiv jubileumströja, som firar historien bakom detta välgörenhetsprojekt och dess exceptionella gemenskap. 

Cykelklädproducenten Xtreme har i samarbete med Team Rynkeby Fonden skapat en elegant och snygg tröja, som sätter fokus på jubileet med en specialdesignad jubileums-logotyp samt en ny Team Rynkeby-logotyp. 

”Vi hade en stark önskan för kommande säsong att markera vårt jubileum med ett unikt kit med nya cykelkläder och en tydlig visuell identitet i form av den nya jubileumslogotypen med nummer 20 och Eiffeltornet. När jag ser resultatet idag tror jag verkligen att vi har åstadkommit ett klädkit som är både enkelt och elegant, ett som både firar vår historia och lyfter vårt jubileum och gemenskap. Vi har haft ett fantastiskt samarbete med Xtreme om designen. De förtjänar mycket beröm för cykelkläderna, säger Team Rynkeby Fondens VD Carl Erik Dalbøge. 

Fokus på givare 
Den nya jubileumslogotypen har fått en tydlig plats på höger sida av bröstet under ny en specialversion av Team Rynkeby-logotypen. Samtidigt visas jubileumslogotypen som små vattenstämplar fördelade över hela tröjan. 

Utrymme har gjorts på tröjan och cykelbyxorna har inte mindre än 61 avsedda platser för givarnas logotyper, varav en av dessa är en ny "stjärnplats" på vänster sida av bröstet. Den platsen kommer att ges till en givare, som till exempel har varit särskilt generös, varit en del av Team Rynkeby i många år eller på ett eller annat sätt förtjänar den eftertraktade positionen. 

"Givare och samarbetspartners är ryggraden i Team Rynkeby och en stor del av vårt arbete. Därför är det oerhört viktigt att vi representerar dem på våra kläder. I år har vi också möjlighet att inkludera fler givare än någonsin tidigare och vi kan även premiera särskilt generösa sponsorer med den nya platsen, säger Carl Erik Dalbøge. 

Ett nätverk med lokala rötter 
Medan förra årets tröja tydligt markerade deltagarnas hemland har indikationerna på nationalitet blivit mer diskreta på de nya kläderna. Å andra sidan har teamens nationella bakgrund betonats på fyra ställen: på kragen, på ena armen, på baksidan och på cykelbyxorna med en liten markerad flagga. Dessutom anges det lokala laget på både krage och arm. 

”Våra deltagare värdesätter att kunna visa vilket land de kommer från. Som man ser på internationella fotbollsmatcher, så har en tradition vuxit fram att byta tröjor när deltagarna anländer till Paris efter några tuffa dagar i sadeln. Vi vet också att lagen vill visa teamnamnet. På så sätt visar kläderna både vårt stora nätverk och den lokala förankringen, säger Carl Erik Dalbøge. 

Du kan se respektive tröjor här: 

Jubileumscykeln är också på väg 
Till skillnad från cykelkläderna är nästa säsongs cykel från Bianchi ungefär densamma. Ett par mindre ändringar har ändå gjorts. På gaffeln har en liten EU-flagga lagts till som symboliserar det europeiska laget. Sadelstolpen har också uppgraderats, vilket gör det lättare att justera.

Tillbaka

Snapshots from Tour de Paris 2019

Snapshots from Team Rynkeby's trip to Paris 2019 - new snapshots every day.

Se mer

Bli Barnsupporter

Bli barnsupporter och stöd Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. 

Ge ett bidrag

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram