Team Rynkeby - God Morgon får rekordmånga loggor på cykelkläderna
<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 25-01-2019

Team Rynkeby - God Morgon får rekordmånga loggor på cykelkläderna


1342 företag kommer i år få sina logotyper på Team Rynkeby - God Morgons cykelkläder. Det är det högsta antalet klädsponsorer i välgörenhetsprojektets historia.

I fredags var det deadline för att få sin logotyp på välgörenhetscykellagets karaktäristiska gula cykelkläder, som kommer att pryda 2100 cyklister under sommarens Tour de Paris. 

De 54 lagen kommer därmed sammanlagt ha 1342 företagsloggor på sina cykelkläder under den kommande utomhussäsongen. Det är tre procent fler företag än i fjol.

Den stora utvecklingen glädjer Paul Chronqvist Svensson, Country Manager för Team Rynkeby - God Morgon Sverige. 

- Det är fantastiskt roligt att se en sådan utveckling och att allt fler företag väljer att stödja projektet, säger han. Men det är också ett kvitto på det hårda jobb som lagen har lagt ner på att hitta sponsorer de senaste månaderna. Deltagarna har all anledning att vara nöjda över sin insats, säger han och fortsätter; 

- Vi har under de åtta åren som Team Rynkeby - God Morgon funnits i Sverige arbetat aktivt med att positionera oss på den svenska marknaden som en stabil välgörenhetsorganisation, förklarar Paul Chronqvist Svensson. Framförallt känns det roligt att se fler företag som går in som sponsorer år efter år. 





Stor framgång med platinasponsorskap
För att få sin logga på cykelkläderna betalar företagen ett minimum på 25 000 SEK, men allt fler företag har bidragit med betydligt mycket mer. 

Team Rynkeby - God Morgon har i år fått hela 43 så kallade platinasponsorer, som var och en bidragit med minst 125 000 SEK. Detta är en ökning på 43 procent från föregående år.

Årets hittills största enskilda bidrag kommer från företaget ”Byggmärtar’n i Skåne” som donerat 1 125 000 SEK till projektet. 

- Det är otroligt kul att se att allt fler ser Team Rynkeby - God Morgon som en del av deras CSR-strategi och att allt fler vill bidra med större belopp, säger Paul Chronqvist Svensson. Som Barncancerfondens största enskilda bidragsgivare och som det medialt uppmärksammade projekt vi är, märker vi att allt fler företag vill stödja projektet och framförallt med större summor. 



 

Som platinasponsor får man sin logga på sex stycken lag och får dessutom ett flertal andra marknadsföringsfördelar.

Det framgångsrika sponsorarbetet innebär att Team Rynkeby hittills samlat in över 2,5 miljoner DKK jämfört med resultatet från samma tidpunkt föregående år.

Tillbaka

Team Rynkeby - God Morgon News

Häng med lagen bakom kulisserna på träningar, evenemang och följ med under Tour de Paris.

Se mer

Bli Barnsupporter

Bli barnsupporter och stöd Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. 

Ge ett bidrag

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram