Team Rynkeby - God Morgon öppnar sina digitala plattformar för annonsörer
<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 07-02-2019

Team Rynkeby - God Morgon öppnar sina digitala plattformar för annonsörer


Team Rynkeby Fonden öppnar nu för första gången upp för företag att ingå partnerskap för innehåll på välgörenhetscykellagets digitala plattformar. Intäkterna ska användas till att utveckla projektet.

Under det gångna året klickade över 50 000 personer in sig på en artikel på Team Rynkebys – God Morgons webbplats, där besökarna kunde följa välgörenhetscykellagets tur till Paris minut för minut via en livekarta. 

Det gjorde artikeln till årets mest lästa nyhet på Team Rynkebys – God Morgons webbplats.

Men artikeln var inte den enda som fick många läsare.

Under 2018 hade de 15 mest lästa nyheterna på Team Rynkebys – God Morgons webbplats i genomsnitt drygt 20 000 läsare och de fina besökssiffrorna har skapat ett stigande intresse från en ny typ av sponsorer, berättar Carl Erik Dalbøge, direktör för Team Rynkeby Fonden.

– Vi kontaktas allt oftare av företag som vill annonsera på vår webbplats, men då vi tidigare inte har haft en tydlig strategi för området har vi tackat nej. Men vi kan se att det verkar finnas en potential i kommersiella partnerskap, så därför har vi utvecklat en strategi för området och är nu redo för att öppna våra digitala plattformar för rena kommersiella partnerskap, säger Team Rynkeby-direktören.

Pris från 2 800 SEK
De kommersiella partnerskapen ska säkra synlighet och värdefulla länkar till annonsörernas plattformar samt samtidigt bidra till att vidareutveckla Team Rynkeby – God Morgon projektet genom att finansiera nya initiativ som gör det möjligt för Team Rynkeby Fonden att samla in ännu mer pengar till barn med kritiska sjukdomar.

Till en början erbjuder Team Rynkeby Fonden fyra olika partnerskap: website partner, content partner, Tour News-partner och stage partner.

Priset börjar på 2 800 SEK exkl. moms per år och enligt Carl Erik Dalbøge ger de nya typerna av partnerskap många intressanta möjligheter för annonsörerna.

– Vi har skapat några produkter som vi vet kommer att vara intressanta för marknadsföringschefer som ska säkra mesta möjliga värde för pengarna. Men samtidigt finns det även partnerskap som tar hänsyn till företagens sociala ansvar och ger möjlighet att ta del av den goodwill som förknippas med Team Rynkeby - God Morgon projektet, säger Carl Erik Dalbøge.

Om du är intresserad av att få veta mer om möjligheterna att ingå ett kommersiellt partnerskap med Team Rynkeby Fonden är du välkommen att kontakta Paul Chronqvist Svensson.

Tillbaka

Team Rynkeby - God Morgon News

Häng med lagen bakom kulisserna på träningar, evenemang och följ med under Tour de Paris.

Se mer

Bli Barnsupporter

Bli barnsupporter och stöd Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. 

Ge ett bidrag

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram