Team Rynkeby - God Morgon sätter nytt sponsorrekord
<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 25-01-2020

Team Rynkeby - God Morgon sätter nytt sponsorrekord

Hela 1541 företagsloggor kommer att pryda Team Rynkeby - God Morgons gula cykelkläder, när välgörenhetscykellaget cyklar till Paris sommar. Det är det högsta antalet sponsorer i projektets historia. 



Ännu ett år har deltagarna i Team Rynkeby - God Morgon lyckats överträffa tidigare års sponsorrekord - och det med råge. Det är hela 15 % fler sponsorer som har valt att gå in som sponsorer och därmed få sin logga på årets cykelkläder, som kommer att pryda 2100 cyklister under sommarens Tour de Paris. 

Alla insamlade medel går till Barncancerfonden och deras arbete med att utrota barncancer. 

Den stora utvecklingen glädjer Paul Chronqvist Svensson, som är Country Manager för projektet i Sverige. 


- Det är fantastiskt roligt att se en sådan stor utveckling och att allt fler företag väljer att stödja projektet, säger han. Men det är också ett kvitto på det hårda arbete som lagen har lagt ner på att hitta sponsorer de senaste månaderna, säger han.



Stor framgång med platinasponsorskap
För att få sin logga på cykelkläderna betalar företagen ett minimum på 25 000 SEK, men allt fler företag har bidragit med betydligt mycket mer. 

Team Rynkeby - God Morgon har i år fått hela 46 så kallade platinasponsorer, som var och en bidragit med minst 125 000 SEK. Som platinasponsor får man sin logga på sex stycken lag och får dessutom ett flertal andra marknadsföringsfördelar.


- Det glädjer mig att se att allt fler företag ser vårt projekt som en del av deras CSR-strategi och att allt fler vill bidra med större belopp, säger Paul Chronqvist Svensson. Som Barncancerfondens största enskilda bidragsgivare och som det medialt uppmärksammade projekt vi är, märker vi att allt fler företag vill bidra och framförallt med större summor. Särskilt roligt är det att se att många företag vill bidra år efter år, och fortsätter; 




- Det finns ett starkt lokalt engagemang, och deltagarna är oerhört duktiga på att se till att sponsorerna får mesta möjliga värde för bidraget de valt att skänka. Både genom exponering i våra kanaler och genom stöd i företagens egna marknadsföringskanaler. Min uppfattning är att det är en stor framgångsfaktor, som gör att sponsorerna väljer att stödja projektet under flera år. 


När insamlingssäsongen var slut 2019, hade Team Rynkeby - God Morgon samlat in över 115 miljoner SEK totalt, fördelat på sju länder.



Stöd insamlingen till Barncancerfonden
Det går fortfarande att stödja insamlingen till Barncancerfonden fram tills insamlingen stänger i augusti. Läs mer här: 


Tillbaka

Snapshots from Tour de Paris 2019

Snapshots from Team Rynkeby's trip to Paris 2019 - new snapshots every day.

Se mer

Bli Barnsupporter

Bli barnsupporter och stöd Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. 

Ge ett bidrag

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram