<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Press SE - 13-01-2021

Deadline närmar sig - är ditt företag med på årets teamkläder?


Deltagarna i välgörenhetscykellaget befinner sig i slutspurten av jakten på guld- och platinasponsorer. På söndag stänger möjligheten att få sin logga på årets uppsättning av cykelkläder.

Trots pandemin finns det goda skäl att vara optimistiska inför insamlingsresultatet. 

Samtidigt som coronarestriktioner återigen begränsar den gemensamma träningen för välgörenhetscykellaget samt omöjliggör insamlingsvenemang, fortsätter ändå sponsorarbetet i oförändrad styrka.



Just nu befinner sig Team Rynkeby - God Morgons 570 svenska deltagare i slutspurten av sponsorinsamlingen, för att samla in de sista företagssponsorerna innan deadline den 17e januari 2021. 



Trots de begränsningar som pandemin tillfört, finns det all anledning till optimism, säger Paul Chronqvist Svensson, Country Manager för Team Rynkeby - God Morgon Sverige.



- Coronapandemin gör det naturligtvis svårare för oss. Men deltagarna fortsätter att arbeta outtröttligt och deras ansträngningar innebär att vi just nu är en nivå likvärdig med förra året, med andra ord innan pandemin bröt ut. Det var även vår absolut bästa säsong någonsin. Jag har fullt förtroende när det kommer till insamlingens resultat även i år. Deltagarna gör ett helt fantastiskt arbetet, säger han.



Viktigt bidrag

Det kostar minst 25 000 SEK exkl. moms för att få sin logotyp på Team Rynkeby - God Morgons cykelkläder, och detta har nästan 450 svenska företag signat upp på hittills. 



Intäkterna från guld- och platinasponsorer, det vill säga de sponsorer som syns på cykelkläderna, utgör vanligtvis nästan hälften av de pengar som Team Rynkeby - God Morgon samlar in till Barncancerfonden varje år. 



- Sponsorerna är givetvis oerhört viktiga för vårt fortsatta stöd till Barncancerfonden - inte minst i nuvarande situation, där majoriteten av våra insamlingsevenemang måste skjutas upp på grund av världsläget, säger Paul Chronqvist Svensson. 



Hopp om Paris

Projektchefen känner sig dock övertygad om att det kommer att vara möjligt att genomföra många aktiviteter på sensommaren och försommaren.



- Även om vi för närvarande lider av det faktum att vi inte kan träffas fysiskt, ser jag ändå fram emot de framsteg vi ser just nu med utvecklingen av vaccinet. Det ger mig hopp och tro på att vi kommer att kunna genomföra årets cykeltur till Paris. Men parallellt jobbar vi också med ett intressant alternativ, vilket kommer att bli en fantastisk upplevelse för deltagarna, säger Paul Chronqvist Svensson. 



Team Rynkeby - God Morgon planerar att genomföra årets resa till Paris mellan den 10-17 juli 2021. Om du vill höra mer om möjligheterna till att bli sponsor och bidra i kampen mot barncancer, kan du kontakta Paul Chronqvist Svensson. 



Kontakt


Paul Chronqvist Svensson

Country Manager Sverige

pcs@team-rynkeby.com
M: +46 704 911 336


 

Tillbaka

Platinum Sponsors

Follow @TeamRynkeby on Instagram